­č¬Ĺ ­č嬭čĆ╗ Oturarak ├çal─▒┼čanlar ─░├žin Bel Egzersizleri
G├╝n i├žinde evde otururken ya da ofis ortam─▒nda ├žal─▒┼č─▒rken v├╝cudunuz genelde hareketsiz kal─▒r. Aniden hareket etmeniz veya fark─▒nda bile olmadan kald─▒rd─▒─č─▒n─▒z a─č─▒r ┼čeyler bel a─čr─▒s─▒ ile sonu├žlanabilir. Bunun gibi istenmeyen sonu├žlar─▒ engellemek i├žin evde bel egzersizi yapmak belinizin sa─čl─▒─č─▒ i├žin son derece ├Ânemlidir.

Neden Bel A─čr─▒s─▒ ├çekeriz?

Herkes zaman zaman bel a─čr─▒s─▒ ya┼čam─▒┼čt─▒r. Yapmak zorunda oldu─čumuz i┼čler d─▒┼č─▒nda fark─▒nda olmadan yapt─▒─č─▒m─▒z hareketler de belimize zarar verebilir. Bel a─čr─▒lar─▒ ya┼čam kalitemizi olumsuz y├Ânde etkiler. Bunun en b├╝y├╝k ve yayg─▒n sebepleri aras─▒nda yanl─▒┼č oturma pozisyonlar─▒ ve a─č─▒r kald─▒rmak gelmektedir. Ya┼čam kalitesini art─▒rmak i├žin daha dikkatli olman─▒n ├Âneminden uzun uzun bahsetmeye gerek yok sanki?
 
B├╝t├╝n bunlardan ├Ânce de neden bel a─čr─▒s─▒ ├žekti─čimiz sorusunu kendimize sormal─▒y─▒z. ─░lk ba┼čta kendi evinizin doktoru olarak bel a─čr─▒lar─▒n─▒z─▒ dinleyebilirsiniz. Ard─▒ndan kendinize birka├ž soru sorarak bu a─čr─▒lar─▒n sebebinden iyice emin olduktan sonra bir doktora ba┼čvurabilirsiniz. Doktorunuz sizi bu a─čr─▒lardan nas─▒l kurtulman─▒z gerekti─či hakk─▒nda bilgilendirecektir. Uygun bir egzersiz program─▒ verip onu uygulaman─▒z─▒ da isteyebilir.
 
Belimiz v├╝cudumuzun a─č─▒rl─▒k merkezidir. Sa─čl─▒kl─▒ bir hayat a├ž─▒s─▒ndan d├╝┼č├╝n├╝rsek; belimize ├žok iyi bakmal─▒y─▒z. Aksi takdirde belden so─čuk almak ya da g├╝n i├žinde yap─▒lacak yanl─▒┼č bir hareket; bel a─čr─▒lar─▒m─▒z─▒n ┼čiddetinin artmas─▒na sebep olacakt─▒r.┬á┬á

Bel Egzersizi Neden ├ľnemlidir?┬á

Omurga uzmanlar─▒, bel a─čr─▒s─▒ ├žeken hastalar─▒n fiziksel aktivite yapmalar─▒ konusunda ortak karardad─▒r. Peki ama a─čr─▒lar─▒m─▒z─▒ artt─▒rmadan egzersiz yapmak m├╝mk├╝n olabilir mi? Bu sorunun cevab─▒: Tabi ki m├╝mk├╝n.
 
Size ve belinizin mevcut kapasitesine uygun verilecek olan egzersizler a─čr─▒lar─▒n─▒z─▒ artt─▒rmayacak aksine belinizi rahatlatacakt─▒r. A─čr─▒lar─▒n─▒z azal─▒p kaybolduktan sonra egzersizleri yapmaya devam ederseniz, bel hareketleriniz d├╝zenlenmi┼č ve kaslar─▒n─▒z kuvvetlenmi┼č olacakt─▒r. B├Âylece sizi ileride olu┼čabilecek ba┼čka a─čr─▒lara kar┼č─▒ da korumu┼č olacakt─▒r. Bahsedece─čimiz egzersizler herkes i├žin uygun olmayabilir. Olu┼čabilecek ┼čiddetli a─čr─▒larda egzersiz mutlaka b─▒rak─▒lmal─▒d─▒r. A─čr─▒lar─▒n─▒z devam ederse doktorunuzu bu durumdan mutlaka haberdar edin. A─čr─▒lar─▒n─▒z─▒ art─▒ran ve size zarar verecek egzersizlerden mutlaka ka├ž─▒n. ┼×imdi bahsedece─čimiz ┼čekilde yay─▒larak olu┼čan a─čr─▒lar belinize zarar verebilir. ┬áBel egzersizi yaparken bu noktalar─▒ g├Âz ├Ân├╝nde bulundurun.
 
  1. Baca─č─▒n─▒za do─čru uzanan a─čr─▒lar
  2. Kal├žan─▒za do─čru uzanan a─čr─▒lar
  3. Belinizin tam merkezinden ba┼člay─▒p d─▒┼ča do─čru uzanan a─čr─▒lar.
┬ábel i├žin egzersizler
Bu a─čr─▒lar─▒n hepsi olacak diye bir ┼čey yoktur. Egzersiz yaparken belli pozisyonlarda a─čr─▒lar─▒n─▒z ┼čiddetlenebilir. Bu y├╝zden dikkatli olmal─▒ a─čr─▒lar─▒n─▒z─▒ takip etmelisiniz. Bazen bu a─čr─▒lar─▒n tam tersi de ba┼č─▒n─▒za gelebilir. Bunlar iyile┼čme belirtisi g├Âsterir ve sizin i├žin iyi bir haberdir. ├ľrne─čin a─čr─▒lar aya─č─▒n─▒zdan ba┼člay─▒p kal├žan─▒za do─čru ├ž─▒kabilir ve son dura─č─▒ olan belinizde toplanabilir. Bu durum iyile┼čmeye ba┼člad─▒─č─▒n─▒z─▒n habercisi olabilir.
 
Buna uygun egzersizleri se├žerek belinizi g├╝├žlendirmeye devam etmelisiniz. A─čr─▒lar bir merkezde topland─▒ktan sonra yap─▒lan egzersizlerle zamanla ortadan kaybolmaya ba┼člayacakt─▒r. A─čr─▒lar─▒n─▒z─▒n merkezde toplan─▒p kaybolmas─▒ i├žin 4 tane farkl─▒ egzersiz yapabilirsiniz. Bunlar;
 
  • ┼×─▒nav pozisyonunda beli geriye do─čru esnetmek
  • D├╝z bir zeminde rutin y├╝r├╝y├╝┼čler
  • Belinizi ├žok zorlamadan ayakta iken geriye do─čru ufak ufak esnemeler
  • Y├╝z├╝st├╝, dirsekleriniz ├╝zerinde dururken belinizi i├že ├žekecek pozisyonda durman─▒z
 
Bu egzersizleri yapt─▒─č─▒n─▒z zaman a─čr─▒lar─▒n─▒z─▒n ┼čiddetini mutlaka g├Âzlemleyin. A─čr─▒lar─▒n─▒zda bir azalma oluyor mu? A─čr─▒lar merkezde toplanabiliyor mu? En ├Ânemlisi egzersizi k├Ât├╝le┼čmeden yapabiliyor musunuz?┬á

Duru┼čun ├ľnemi

Uygun egzersizlere ge├žmeden duru┼čunuz hakk─▒nda da biraz bilgi verelim. G├╝n i├žerisinde otururken ya da ayaktayken nas─▒l durdu─čunuz da ├Ânemlidir. Yanl─▒┼č bir pozisyonda durman─▒z belinize y├╝k bindirmenize neden olacakt─▒r.
 
  • ├çok uzun s├╝re oturmay─▒n.
  • Otururken koltu─ča yay─▒lmadan oturun, beliniz bo┼člukta kalmas─▒n.
  • Elinizden geldi─čince dik oturmaya ├Âzen g├Âsterin.
  • Gerekirse belinizi yast─▒kla destekleyin.
  • Dik oturmay─▒ bir egzersiz gibi d├╝┼č├╝n├╝n. Dik oturdu─čunuz zaman beliniz a─čr─▒y─▒ merkezile┼čtirmekte ve a─čr─▒lar─▒n azalmas─▒na yard─▒mc─▒ olmaktad─▒r.
A─čr─▒n─▒z bir kez kayboldu─čunda dik oturmak bir├žok ┼čikayetinizin ├Ân├╝ne de ge├žmi┼č olacakt─▒r. Hem unutmay─▒n dik oturmak sadece beliniz i├žin de─čil omurga sa─čl─▒─č─▒n─▒z i├žinde ├Ânemlidir. B├Âylece hem bel a─čr─▒lar─▒ hafiflemi┼č olur hem de ileride kambur olma riskini en aza indirmi┼č olursunuz. Uygun duru┼č i├žin yapman─▒z gerekenler;
 
  • Masa ba┼č─▒ bir i┼čte ├žal─▒┼č─▒yorsan─▒z masaya yak─▒n oturun.
  • Sandalyeye oturdu─čunuzda ayaklar─▒n─▒z─▒n yerle temas etti─činden emin olun.
  • Sandalyenin arkas─▒na, belinizin kendi ┼čeklini koruyabilecek bir destek koyun. Bunun i├žin en do─čru tercih bir bel destek yast─▒─č─▒ kullanmakt─▒r.
  • Happy Hours, ├Âzelle┼čtirilebilir bel destek yast─▒─č─▒ modellerini incelemenizi ├Âneririz.
  • Araba kullan─▒yorsan─▒z koltu─čunuzu belinize uygun bir ┼čekilde ayarlay─▒n ve m├╝mk├╝nse bir yast─▒k yerle┼čtirin.
Yatak se├žiminiz de bel sa─čl─▒─č─▒n─▒z i├žin b├╝y├╝k ├Ânem te┼čkil eder. Bunun i├žin de uyku pozisyonunuzda dikkat etmeniz gereken noktalar vard─▒r. Bunlar;
 
  • Yatt─▒─č─▒n─▒z zaman ┼čekil de─či┼čtirmeyen bir yatak tercih edin.
  • Yataktan ya da kalkarken ani hareket etmeyin. ├ľnce yan pozisyonda yat─▒n, sonra ellerinizi kullan─▒p yataktan destek al─▒n ve yata─č─▒n─▒z─▒n kenar─▒na oturun. Oturduktan sonra yataktan kalk─▒n.
 
Ayakta dururken ise;
 
  • Uzun s├╝re ayakta durman─▒z gereken durumlarda, s─▒k s─▒k v├╝cut a─č─▒rl─▒─č─▒n─▒z─▒ bir baca─č─▒n─▒zdan di─čerine do─čru aktar─▒n.
  • Dengeli bir duru┼č sa─člamak i├žin iki aya─č─▒n─▒z─▒n aras─▒nda bir miktar mesafe koyun.
  • Durdu─čunuz yerin sert bir zemin olmamas─▒na ├Âzen g├Âsterin.┬á

Bel G├╝├žlendirme Egzersizleri┬á

Zay─▒f s─▒rt kaslar─▒na sahip olan insanlar─▒n daha fazla bel a─čr─▒s─▒ ├žekti─či g├Âr├╝lm├╝┼čt├╝r. ├ľnerece─čimiz bel g├╝├žlendirme egzersizleri ile kendinizi gelecekte ├ž─▒kabilecek sorunlara kar┼č─▒ koruyabilirsiniz. G├╝n i├žinde yapt─▒─č─▒n─▒z v├╝cut hareketleri siz fark─▒nda olmasan─▒z da yeterli v├╝cut esnekli─čine ve kas g├╝c├╝ne ihtiya├ž duyar. Bunun i├žin de basit ┼čekillerde kendiniz zorlamadan yapaca─č─▒n─▒z germe ve g├╝├žlendirmeyle yeterli esnekli─če kavu┼čman─▒z m├╝mk├╝n. Kendinizi ├žok yormadan yapaca─č─▒n─▒z orta d├╝zeyde egzersizler, sa─čl─▒─č─▒n─▒z a├ž─▒s─▒ndan b├╝y├╝k ├Ânem arz eder. Bu t├╝r egzersizlerin faydalar─▒n─▒ k─▒saca ├Âzetlemek gerekirse;
 
  1. Kan ak─▒┼č─▒n─▒z─▒ h─▒zland─▒r─▒r.
  2. V├╝cudunuzda var olabilecek hasarl─▒ dokunun tamirini h─▒zland─▒r─▒r.
  3. Dayan─▒kl─▒l─▒─č─▒n─▒z─▒ ve g├╝c├╝n├╝z├╝ art─▒rarak g├╝nl├╝k ya┼čam kalitenizi y├╝kseltir.
 
Bel kaslar─▒n─▒z─▒ g├╝├žlendirmek i├žin yapaca─č─▒n─▒z egzersizler size yukar─▒daki faydalar─▒ sa─člayacakt─▒r. Kaslar─▒n─▒z g├╝├žlendi─či takdirde g├╝n i├žinde s─▒k─▒nt─▒ ya┼čamadan i┼č yapabilme kapasiteniz de artacakt─▒r. Sadece belinize de─čil, beliniz d─▒┼č─▒nda kalan kar─▒n kaslar─▒n─▒z ve v├╝cudunuzda bulunan b├╝y├╝k kas gruplar─▒na da gereken ├Ânemi vermelisiniz. Bu a┼čamada spor salonlar─▒ size her yard─▒mc─▒ olabilir.┬á
 
Bel kaslar─▒n─▒z i├žin ise evde kolayl─▒kla yapabilece─činiz, az ekipmanl─▒ ve d├╝┼č├╝k maliyetli y├Ântemler vard─▒r. Beliniz i├žin size yarar sa─člayacak en ├Ânemli ekipmanlardan biri pilates topudur.┬á Pilates topuna sahipseniz evde yapaca─č─▒n─▒z hareketlerle belinizi kolayl─▒kla rahatlatabilirsiniz.┬á

Bel Sa─čl─▒─č─▒ ─░├žin Yapabilece─činiz Egzersizler┬á

  1. Basit y├╝r├╝y├╝┼čler yap─▒n.
  2. Ayakta dururken belli aral─▒klarla arkaya do─čru esneyin.
  3. Y├╝z├╝st├╝ bir ┼čekilde dirsekleriniz yerdeyken geriye do─čru esneyin.
  4. Kollar─▒n─▒z─▒ ┼č─▒nav pozisyonunda uzat─▒p geriye do─čru esneyin.
  5. Belli aral─▒klarla otururken ve ayakta kendinizi dik durmaya zorlay─▒n.
  6. S─▒rt├╝st├╝ uzan─▒p dizlerinizi s─▒rayla g├Â─čs├╝n├╝ze do─čru ├žekin.
  7. ─░ki dizinizi birden tutup g├Â─čs├╝n├╝ze do─čru ├žekin.
 

Bel G├╝├žlendirme ─░├žin Egzersizler┬á

  1. Y├╝z├╝st├╝ uzan─▒p ellerinizi kal├žan─▒zda birle┼čtirip geriye do─čru esneyin.
  2. Pilates topu ile ellerinizi kal├žan─▒zda birle┼čtirip geriye do─čru esneyin.
  3. S─▒rt├╝st├╝ uzan─▒n. Ellerinizi dizlerinize koyup beliniz d├╝z bir ┼čekilde ├Âne do─čru uzan─▒n.
  4. S─▒rt├╝st├╝ uzan─▒n. Ayaklar─▒n─▒z─▒ pilates topuna koyun. Ellerinizi zemine d├╝z bir ┼čekilde koyarak kal├žan─▒z─▒ hafif├že yukar─▒ do─čru kald─▒r─▒n.
 
Bel a─čr─▒n─▒z i├žin iyi gelecek olan t├╝m bu bel egzersizlerini doktorunuza dan─▒┼čarak uygulayabilirsiniz. Doktorunuzdan onay almadan yapaca─č─▒n─▒z egzersiz size zarar verebilir. ┬áUnutmay─▒n sa─čl─▒─č─▒n─▒z─▒ ├Ânemsedi─činizde ya┼čam kalitenizi istedi─činiz gibi art─▒rabilirsiniz.
ÔĆę.┬á Bu yaz─▒ da ilginizi ├žekebilir: Evden ├çal─▒┼čanlara Tavsiyeler┬á
Bel a─čr─▒s─▒Bel destek yast─▒─č─▒Bel egzersizleriBel yast─▒─č─▒Evden ├žal─▒┼čma tavsiyeleri

Harika ├ťr├╝nlerimiz:

─░ndirim
Kelebek Bilek Destekli Mouse pad - Kare - kelebek-kare-bilek-destekli-mouse-pad
─░ndirimli fiyat49 Ôé║ Fiyat69 Ôé║
Kelebek Bilek Destekli Mouse pad - Kare Stokta
─░ndirim
Cute Cat Ortopedik Araba Ofis Bel Yast─▒─č─▒ S─▒rt Minderi-Happy Hours Office
─░ndirimli fiyat195 Ôé║ Fiyat220 Ôé║
Cute Cat Ortopedik Araba Ofis Bel Yast─▒─č─▒ S─▒rt Minderi Stokta
─░ndirim
Pofi 3'l├╝ Ofis Seti Bel Yast─▒─č─▒, Mouse Pad ve Oturma Minderi - mor-pofi-3
─░ndirimli fiyat429 Ôé║ Fiyat479 Ôé║
Pofi 3'l├╝ Ofis Seti Bel Yast─▒─č─▒, Mouse Pad ve Oturma Minderi Stokta